Tarot · Wróżbiarstwo

Tylko dla rozrywki…?

 

W Anglii od końca maja zagościł już nowy przepis, który zobowiązuje wróżki i innych przepowiadaczy przyszłości, mówiąc, że każdy kto, przewiduje przyszłość lub kontaktuje się ze zmarłymi za odpłatnością , ma obowiązek swoich klientów poinformować, że jego usługi służą do celów rozrywki i do tej pory nie zostały eksperymentalnie i naukowo udowodnione.

I dalej, przy indywidualnych spirytualnych poradach, jak np. stawianie kart, astrologia należy się wykazać, że porada jest rzeczywiście indywidualna i dla tego jedynego klienta, a nie jest to porada na podstawie wydruków komputerowych i standardowych wypowiedzi książkowych.

 

W związku z prawami ochrony konsumenta, na podstawie którego została oparta ta ustawa,  można wywnioskować , że i niedługo podobna ustawa zagości w całej Europie.

 

Całość informacji z wieloma linkami do oryginalnych stron można przeczytać na blogu Lilith. Niestety nie mogłam wstawić tutaj bezpośredniego linka do tekstu. Informacji szukaj w zakładce NAJNOWSZE TEMATY a tłumaczony tytuł brzmi ” Po prostu dla rozrywki „

 

Co ja na to?

Ja na to jak na lato.

Właściwie czekałam już od dawna na tego lub podobnego typu rozwiązanie. I jeżeli o mnie chodzi, taki przepis może obowiązywać w całej UE. Oczywiście nie są mi dokładnie znane szczegóły tej ustawy, stąd ostateczne stwierdzenie, czy jest to doskonałe rozwiązanie lub nie, pozostawiam każdemu do własnego przemyślenia .

Nie na darmo już wiecznie prawię, że własna odpowiedzialność, zaczyna się w momencie podjęcia decyzji pójścia do wróżki. Czytaj post: Czy można przewidzieć przyszłość? To ustawa, która z mojego punktu widzenia, nie tylko chroni klienta, ale i tych którzy się tą bardzo wrażliwą materią zajmują .

Jak wszędzie i tutaj mamy dwie strony medalu.

Obawiać mogą się ci, którzy produkują za wielkie pieniądze masowe wydruki komputerowe, a nie doradzają osobiście na indywidualnych sesjach.

 

Ale jest i inna strona medalu. Jak wspomina organizacja inicjująca tą ustawę, nie tylko wróżbiarstwo w ogólnym tego słowa znaczeniu pracuje z psychiką człowieka.

„Przemysł” zarabiający na psychice człowieka jest szeroko rozwinięty, wskazując na inne dziedziny życia jak psychologia, sekty, bądź religia, które również opierają się o „prawdy”, których nie można  naukowo – eksperymentalnymi metodami udowodnić.

 

No dobrze, jak dla mnie, można opieczętować stawianie kart, astrologię nagłówkiem „ dla rozrywki ”, tylko co będzie jak się okaże, że nie jest tylko i wyłącznie dla rozrywki.

Temat, jest tematem bardzo kontrowersyjnym, ale myślę, że ważna jest regulacja tego typu działań od góry ustawowo, aby w ten sposób szkodliwe działania ograniczać.

 

2 thoughts on “Tylko dla rozrywki…?

  1. „I dalej, przy indywidualnych spirytualnych poradach, jak np. stawianie kart, astrologia należy się wykazać, że porada jest rzeczywiście indywidualna i dla tego jedynego klienta, a nie jest to porada na podstawie wydruków komputerowych i standardowych wypowiedzi książkowych” – bardzo dobrze, to mi się podoba. Teraz naciągnięty klient będzie mógł złożyć reklamację (zamiast wypłakiwać mi się w mailach, że został zrobiony w trąbę przez jakiegoś mądralę), a naciągacze stracą źródło bezwysiłkowego dochodu.

    No i bardzo mnie rozbawiła perspektywa opatrzenia rozrywkową etykietką religii, jako lansujących coś, co nie jest naukowo weryfikowalne, hehe.

  2. „No i bardzo mnie rozbawiła perspektywa opatrzenia rozrywkową etykietką religii, jako lansujących coś, co nie jest naukowo weryfikowalne, hehe.”

    Z logicznego punktu widzenia brzmi sensownie, czytałam nawet jakiś czas póżniej , że angielscy magowie co nieco protestowali, a oragnizacja inicjująca tą ustawę żądała takiego opieczetowania religii, a co z tego wyszło….nie wiem , pewnie nic.

Skomentuj

