Fotografia · Natura · Szczęście · Tarot

Mowa ciała, czyli kochankowie w tulipanowym parku

Kochankowie w tulipanowym parku
Kochankowie w tulipanowym parku

 

Para kochanków zatopiona w pocałunku. Tak jakby świat nie istniał. Tylko tych dwoje, którzy żyją w tej minucie sobą i dla siebie.

Ona klęczy przed nim na kwiatowej łące, czy ta akcja dzieje się na krótko przed upadkiem. Łąka nie wygląda na to, aby dawała obojgu partnerom mocną bazę do związku. Za postacią kochanki miejsce na łące jest ograniczone. Czyżby to była tylko chwila? Kwiaty widoczne na łące i na jej sukni, jakby współgrając ze sobą. Jakby tańczyły w rytm tej samej muzyki. Co symbolizują te kwiaty? Nadzieję…?

Kochanek jest wysoki, stateczny i jego szata pokryta jest złotem. Bluszcz we włosach przypomina wieniec laurowy zwycięzcy. Pewny siebie, jakby przyzwyczajony do roli zwycięzcy. Przyciągnął swoją kochankę, jakby chciał powiedzieć. Przytul się do mnie, ja jestem na stronie ziemi, która mnie nosi bez utraty gruntu pod sobą. Kwiaty, na których ja stoję, niech i tobie kwitną. Proponuję ci moje ręce, zdaj się na mnie i na moją siłę.

Czy ona jeszcze zwleka?

Może takie życie, które się u niej zadomowiło, daje jej pewne bezpieczeństwo. Otworzyć się na inne i nowe doświadczenia, oznacza dać przyzwolenia na możliwość zranienia się. To może być duża strata. Czy dlatego ma jeszcze zamknięte oczy, bo skierowała swój wzrok do swojego wnętrza, na swoją tęsknotę, której nadal szuka?

Obawa widoczna przez napięcie całego ciała. Mowa ciała jest zbyt wyraźna. Ona trzyma twarz w kierunku kochanka, ale czy rzeczywiście zwróciła się do niego pełnym ciałem i duszą. Ramiona są zbyt wysoko wzniesione, zbyt kanciaste, jakby żądały pewnego odstępu.

Kochanka nie podarowała jeszcze siebie. Kochanek obejmuje jej twarz rękami, jednakże jego pocałunek nie osiąga jej ust. Lewa ręka trzyma jego ręka, jakby w ten sposób kochanka chciała zapobiec dotknięciu ust. Jej prawa ręka leży jakby na jego barkach, ale jest jakby skurczona, czyżby sama się do tego aktu zmuszała.

Czy przemawia z kochanka zdobywca, czy chce on tylko swoją ukochaną tylko pod swoje skrzydła wziąć i ochraniać?

Obie szaty kochanków zlewają się jakby w jedną całość, co pozwała mieć nadzieję na wspólna przyszłość, na podjęcie decyzji serca. Na przeżyciu i doznaniu wspólnej miłości.

Całą talię kart tarot Gustawa Klimta można zobaczyć w Tarotece.

3 thoughts on “Mowa ciała, czyli kochankowie w tulipanowym parku

  1. To zdjęcie zrobiłam parę lat temu w tulipanowym parku w Holandii – Keukenhof. Z tego co mi wiadomo, to co roku niektóre rzeźby są tam wymieniane, aby promować nowe dzieła…tak więc nie wiem czy jest to rzeźba stała, i nadal upiększa park , który można odwiedzać tylko wiosną…. chyba do końca maja, czy z gatunku wymiennych i wróciła do właściciela….?

  2. Dziękuję za informację. :) Szukałam inspiracji obrazami Klimta we współczesnym świecie, więc potrzebne było mi chociaż wiedzieć, gdzie wystawiono rzeźbę.

Skomentuj

