filozofia · Psychologia · Samodoskonalenie

Powolna zmiana trendu na rynku zaufania

dreamstime_xs_2114902_2_2Z zaufaniem to jest tak, że albo się je posiada, albo i nie.

Raz utracone trudno jest odzyskać. Trudno jest odzyskać, jeśli chodzi o inne osoby.  Jak jest jednak z zaufaniem do siebie samego, szczególnie w świetle sytuacji, w której jest się swoim najlepszym przyjacielem i posiada się moc rozwiązania wszystkich swoich problemów?

Wspomniałam już o tym, że notatka o zaufaniu cieszy się tutaj na tej stronie olbrzymim powodzeniem. Był nawet taki okres, że ten fakt mnie nieco drażnił, no, bo ja pisałam o magii… o magii życia…, a tu wszyscy byli zainteresowani tematem zaufania.

Zaczęłam się nawet doszukiwać przyczyny takiego stanu rzeczy i oczywiście znalazłam.  Na początku sama nie wiedziałam, nie rozumiałam … czy to ze mną coś nie tak …, no, bo skąd takie zainteresowanie tematem, który ja tutaj traktowałam, jako temat poboczny, czy wręcz mało znaczący, a zainteresowanie systematycznie z dnia na dzień wzrastało.  Na początku nie widziałam zależności … być może byłam czasem nie do końca świadoma, co ja tutaj produkuję.

Zaufanie to podstawowe przekonanie, że działania, spostrzeżenia, wypowiedzi innych osób, instytucji, sytuacji, przedmiotów, społeczeństwa czy też w końcu tego, co najważniejsze samego siebie są prawidłowe odpowiadają naszej prawdzie, czyli będą nam służyły czy też będą dla nas korzystne.

Nad zaufaniem czy też jego braku zastanawiamy się w niepewnych sytuacjach.

Niezbędnym elementem zaufania jest przekonanie o możliwościach do działania jak i sama zdolność działania. Zaufanie to nieco więcej niż wiara bądź nadzieja. W tym wypadku potrzebna jest podstawa zaufania, a taką podstawą zaufania są najczęściej posiadane doświadczenia czy też informacja na dany temat.  Posiadane informacje na dany temat to podstawowa wartość, która decyduje o tym czy tego zaufania udzielimy czy też nie i zasadniczo rzecz biorąc nie ma tu znaczenia, czy chodzi tu o zaufanie wobec innych osób, sytuacji czy tego zaufania udzielimy w pierwszej kolejności sobie, wiedząc, że podejmowane decyzje będą w przyszłości owocowały.

Temat ten się ciekawie pod względem statystycznym rozwija, przynajmniej w o oparciu o moje frazy z wyszukiwarek, czyli tego, kto i w jakim celu trafia tutaj na tą stronę.

O ile wcześniej dominowały takie frazy

Zaufanie

Co to jest zaufanie?

Jak zaufać ludziom?

Po co nam zaufanie

Jak na nowo zaufać?

Tak obecnie coraz częściej obserwuję jasną zmianę trendu w stylu poszukiwań. Coraz częściej wchodzą na moją stronę osoby szukając informacji: Jak zaufać sobie …? Niby takie oczywiste zaufanie sobie, ale czy zawsze jesteśmy pewni, że podjęte przez nas samych decyzje będą nam służyły.

Brak zaufania do siebie

Jak zaufać sobie?

Co zrobić, jeśli sie straci zaufanie do siebie?

Jak zaufać samemu sobie?

Zaufanie do siebie jak ufać

Zaufanie do siebie samego

 

Co ja ci zawsze powtarzałem? Żebyś nigdy nie ufała niczemu i nikomu, jeśli nie wiesz, gdzie jest jego mózg.  — Joanne Kathleen Rowling

Tutaj nie mam na myśli jedynie mózgu innych, ale przede wszystkim własny mózg, własną świadomość tego, do czego się dąży, w jakim kierunku, do jakiego celu, co się chce osiągnąć.

Zmiana trendu, czy też świadomość, że nie jesteśmy skazani na los, przeznaczenie, ale, że jesteśmy aktywnymi twórcami własnej rzeczywistości aktywuje po woli taki dojrzałe podejście do życia. Widoczna jest zmiana w nastawieniu, w przekonaniu, że z zaufaniem należy zacząć od siebie. Ufając sobie i wiedząc, że podejmuje się trafne dla siebie decyzje, które w przyszłości będą owocowały, zdecydowanie łatwiej jest zaufać także innym.

Uzupełnienie do tematu:

Zaufanie, … komu je w pierwszej kolejności podarować?

Czym jest zaufanie?

Jeszcze parę słów o zaufaniu… także o zaufaniu do siebie…

Peace & love, czyli o tym jak ukraść to, czym jest zaufanie i się tym chełpić

2 thoughts on “Powolna zmiana trendu na rynku zaufania

Możliwość komentowania jest wyłączona.