myśli · Natura · Różne

I gdzie ta wiosna …?

Dzisiejszy  poranek …, spoglądam za okno,  wzdycham ciężko, jakby to miało pomóc…, no, bo kolejny dzień pada śnieg.

Piję poranną kawę, czytam wiadomości …wpada mi w oko, że nie tylko ja  tęsknię za wiosną, ale wszyscy  pragną wiosny, dlatego czarują, prowokują, malują w marzeniach… jakby swoje zmysły te fizyczne, ale i mentalne nakierowali na poszukiwanie  i trochę wymuszanie  wiosny.

Pojechałam z rana do fryzjera. Nieznajoma fryzjerka mi włosy obcinała… na pierwszy rzut oka zrobiła miłe wrażenie…, ale nagle i niespodziewanie pojawiło się zdanie: No proszę mi powiedzieć, czy nadal pada śnieg, bo tutaj u nas świata nie widać?

zimowa wiosna na tydzień przed rozpoczęciem kalendarzowej wiosny
zimowa wiosna na tydzień przed rozpoczęciem kalendarzowej wiosny

Tym sposobem zaczęłyśmy dyskusje o wiośnie, kwiatkach, przymrozkach, stratach i korzyściach. Tak, co tu dużo mówić wiosna nas nie rozpieszcza, kwiatki nie kwitną, słońce rzadko wygląda zza chmur, zwierzętom brakuje pożywienia, a ludzie narzekają szukając widoku i zapachu wiosny. U mnie w ubiegłym tygodniu kwitnące krokusy zmarzły, przechadzające się koło domu sarny pod przykryciem nocy zjadły tulipany… wprawdzie niekwitnące, ale zjadły wszystkie części zielone…, ale pozostały jeszcze narcyzy…, ponoć cebulki są gorzkie i dlatego ich nikt i nic ich nie zjada, ani gryzonie, ani moi przybysze….,  za to ładnie kwitną.   W ubiegłym roku specjalnie na tego typu przypadki je zakupiłam, bo kupując grzmiał mi w moim umyśle głos znajomej: „kup narcyzy!!!”… tak, więc kupiłam :)  Jest taka jeszcze opcja, że wyczuwałam, jaka zima się na początku wiosny szykuje. Nieco gorzka, ale planuje, że będzie piękna. Aha, a fryzjerka pomimo pozornego narzekania okazała się profesjonalistką. Jak rzadko,  wyszłam z salonu w pełni zadowolona.

foto. Wikipedia
foto. Wikipedia
Skomentuj

