Intuicja · myśli

Koło fortuny, czyli tu czy tam (1)?

Dosyć dobrze pamiętam tą chwilę na krótko przed ostatnim Sylwestrem. Stojąc w kuchni dostrzegłam dosyć dużą rysę w meblach. Nigdy jej wcześniej tam nie widziałam i nie mogłam sobie tak na szybko wyjaśnić przyczyny jej powstania, szczególnie w takim miejscu. Nagle wydobyło się ze mnie „Schlag by to trafił, dom mi się wali“ i z pewnością nie miałam  tutaj na myśli domu, jako budynku, ale dom, jako miejsce, w którym się dobrze i swobodnie czuje. Strach mnie dopadł w tej chwili, tak, więc włączyłam na  szybko racjonalne myślenie tłumacząc sobie: „ mylisz się…, bzdury widzisz…., nic podobnego, to tylko nic nieznaczące omamy ”.

W szybkim tempie pojawiło się na mojej drodze kilka innych spraw, które niejako cicho potwierdzały moje przypuszczenia. Z jednej strony pojawił się strach i przerażenie, bo coś trzeba zamknąć, a drugiej olbrzymia ciekawość i dociekliwość, aby coś nowego otworzyć.

72324_434500239961591_1197756496_nJakby otwierały się drzwi do nowego świata, a ja niepewnie je otwieram.

Jakiś czas temu w moim śnie było to zjawisko dosyć ciekawie zaprezentowane: stoję przed bramą, wyciągam rękę, w celu jedynie sprawdzenia i potwierdzenia, że drzwi są nadal mocno na klucz zamknięte, a tu pojawi się olbrzymie zdziwienie, zaskoczenie …. wciągam rękę, przykładam do klamki, naciskam, a drzwi są otwarte. Tak się wystraszyłam, że są otwarte, że je ponownie zamknęłam. Ciekawość nie dała za wygraną, bo je kolejny raz uchyliłam, ale na początku tylko trochę.

Koło fortuny, które już wcześniej zostało wprowadzone w ruch, przybiera na prędkości, przypominając co chwilę o zmienności losu.

Skomentuj

