myśli · Różne · Szczęście

Koło fortuny, czyli tu czy tam (2)?

„Jedyną stałą w życiu jest zmienność!”

Nie wiem kto to powiedział, być może ja, albo kto inny …., ale już od dawna utkwiło mi w pamięci i jest moje.

Lubię zmiany. Nawet wtedy, kiedy wydawało mi się, że ich nie lubię, bo na pierwszy rzut oka burzyły panujący porządek, to i tak je lubiłam. Podświadomie organizowałam i do dzisiaj organizuję  często chaos. Czasem mam pomocników ze sfery tak zwanej podświadomości zbiorowej, którzy jakby słyszeli dzwony i spieszą w odpowiednim czasie, aby dołożyć swoją cegiełkę, w ten sposób, aby zamieszanie było perfekcyjne. Mój mętlik, to nie tylko nieuporządkowany chaos, to coś więcej. Zawsze znajduję w tym pozornym nieładzie skarby, które wszystko porządkują i układają puzzle w zaskakujący obraz, będący jednocześnie inspiracją do dalszej wędrówki.

380Taki proces dobierania, dopatrywania się, sortowania przypomina nieco poszukiwacza złota, który przebiera w tym, co ma do dyspozycji, aby znaleźć taki mały bądź większy okruszek cennego kruszca w celu  wyłowienia, oszacowania, zsumowania i sprzedania.

Między mną, a poszukiwaczem złota jest taka różnica, że ja moje skarby zawsze znajduję w moim umyśle. Takie sortowanie może wprawdzie potrwać  nieco, ale te skarby wiedzy są zawsze do dyspozycji, trzeba je znaleźć, odpowiednio zinterpretować, aby w kolejności w praktyczne życie zintegrować. Przekładanie wiedzy na praktykę może być związane z wysiłkiem, szczególnie wtedy, kiedy jest związane ze zmianą lub większą ilością zmian, bądź nauczeniem nowych wzorców zachowań, bo stare przestały już służyć i stoją wręcz w drodze do realizacji zamierzeń.

Dla dzieci zmiany w życiu są czymś oczywistym. One to, co się dzieje wokół nich nie postrzegają jako zmianę, a jedynie naturalny proces życia. Osoby dorosłe najczęściej widzą: „Jak te dzieci się zmieniają? Jak urosły? Jakie są już mądre?  Co potrafią?” Dzieci, o ile im to nie zostanie zabrane, bądź ograniczone rzucają się w wir życia, czerpiąc całymi rękami wykorzystując w podświadomy sposób to, co mają w sobie najlepszego. Zasada jest prosta, to co lubię, to, co mi sprawia przyjemność jest dla mnie dobre. W ten sposób rozwijają swoje talenty i predyspozycje, a wyuczenie tych zdolności nie jest związane ze szczególnym wysiłkiem, wysiłek jest dla nich uskrzydleniem, jeśli robią to, co lubią.

Wheel_Of_Fortune_by_FelixderDrummerU osób dorosłych jest natomiast nieco inaczej. Zmiana jest najczęściej pojmowana, jako zagrożenie. Zmiana jest związana z porzuceniem starego porządku na rzecz nowego , to wymaga doskonalenia nowych umiejętności. O ile nie pozostanie się przy jednostronnym interpretowaniu rzeczywistości, dostrzegając w zamianie jedynie ryzyko i niebezpieczeństwo, to zmiana  może być, jak znaleziony skarb, w którym dostrzegamy szansę i możliwości, aby zrealizować to, o czym się marzyło. Wcześniej podjęte kroki na drodze do realizacji były jedynie połowiczne, bądź tworzyły pierwotny wymiar prowokujący do kolejnych etapów i urzeczywistniania marzeń, co prowadzi do zmian.  Z drugiej strony życie bez zmian jest praktycznie niemożliwe, a jeśli zrobimy możliwe, bo drżymy na samą myśl o zmianie i budzi ona w nas lęk, to taki stan znajdzie odzwierciedlenie w naszym organizmie w formie zastoju, stagnacji, destrukcji i choroby.  Ostatecznie, to, w jaki sposób osoby dorosłe postrzegają zmianę zależy od nich samych i od nadanej temu interpretacji.

Można wzbraniać się przed zmianami, pozostając  ze względu na lęk w miejscu, narzekając jakie życie jest okropne, bądź zmiany w swoim życiu powitać, poruszając się zgodnie z kołem fortuny … najlepiej do przodu :)

2 thoughts on “Koło fortuny, czyli tu czy tam (2)?

Skomentuj

