film · Intuicja · Rytuały · symbole · Telepatia · Wróżbiarstwo

Koło fortuny, czyli tu czy tam (4)?

Meryl Streep, byłam i pozostałam  jej cichą fanką, a zaczęło się to od chwili, kiedy zupełnie przez przypadek obejrzałam film  „Dom dusz” . Pamiętam ten moment dosyć dobrze, bo z wrażenia przesiedziałam cały film wręcz przyklejona do zimnej podłogi i żadna siła nie była mnie w stanie podnieść.

Cóż było w tym filmie takiego ekscytującego? Postać Clary mnie wtedy zafascynowała.

Znamy filmy science fiction, które oglądając przed laty wydawały się rzeczywiście jedynie fikcją niemożliwą do zrealizowania, a jednak wizje autorów sprzed lat znalazły zastosowanie w obecnych realiach życiowych.

Dla mnie w latach szkolnych był mit „szklanych domów” z Przedwiośnia S. Żeromskiego taką fantastyczną fabułą. Podczas omawiania tej lektury nie mogłam sobie za żadne skarby wyobrazić, symbolicznego przekazu zawartego w tej pozycji (może dlatego, że takich lektur nie czytałam, a jedynie ich streszczenia). W moim umyśle oczami wyobraźni widziałam rzeczywiście szklane domy, ale rozum natrętnie mi tłumaczył, że szklane ściany są zbyt kruche, a poza tym jak stworzyć stabilną konstrukcją, która utrzyma to wszystko, no i jeszcze ten wiatr…?

Czas wszystko zmienił…, a ja dzisiaj często przechodzę koło szklanych domów, czasem przystanę  przyglądając się tej konstrukcji, rewidując ją z wyobrażeniami z lat szkolnych.

Tak też było na początku z moimi zdolnościami, które mnie do piekła, albo raju prowadziły, a w niektórych momentach nie widziałam, co jest czym, czy to raj jest piekłem, a może piekło rajem.ruletka

W czasie, gdy ja komponowałam swoją układankę w myślach pt. „no to jak te moje zdolności funkcjonują”, czasem zagubiona wątpiłam, aby innym czasem doszukiwać się szaleństwa w sobie, bądź działania, co najmniej jakiś nieokreślonych mocy, Clara z niesamowitym spokojem, opanowaniem i pełną akceptacją siebie i swoich zdolności operowała nimi.

Ten film i główna bohaterka Clara stały się dla mnie inspiracją.

Jakby niosła dla mnie w tym filmie nowinę, uświadamiającą mi, że jest możliwe  zdrowe podejście do tematu, że nie trzeba się bać , a już na pewno nie należy się sugerować każdym, kto w tym wszystkim doszukiwał się szarlatanerii, bądź nadprzyrodzonych mocy.

To była chwila, kiedy moja nieumiejętność panowania nad tematem, zaczęła tracić na ważności. Podczas tego filmy zapragnęłam rozwinąć moc lekkości w posługiwaniu się tym, co mnie jednocześnie  przerażało i fascynowało.  W tamtych czasach, w czasach niewiedzy, każde pociągnięcie najczęściej nieświadome, było przekleństwem bądź błogosławieństwem, albo jednocześnie przekleństwem i błogosławieństwem.

Skomentuj

